Lekcja biblioteczna z Mitem

W piątek 13 grudnia odbyła się w naszej szkole niecodzienna lekcja. Klasa pani Edyty Jakackiej VI l uczestniczyła w lekcji bibliotecznej, której głównym bohaterem był pies Mit. Dzieci dowiedziały się, że Mit to pies rasy maltańczyk miniaturka, zgłębiały temat opieki nad psem. Uczniowie usprawniali zdolność czytania, głośno czytając fragmenty książki „Psy i szczenięta”. Mitek był najlepszym słuchaczem, nie krytykował, nie poprawiał, nie pospieszał, a siedział i uważnie słuchał dzieci. Uczniowie wykonali portret Mita, nagrodą za wykonaną pracę były zdjęcia z „autografem” Mitka. Uczniowie chętnie wykonywali zadaną im pracę. Obserwując stosunek dzieci do zajęć, ich zaangażowanie i chęć współpracy, nie mam wątpliwości, że warto wprowadzić elementy dogoterapii do pracy bibliotecznej. Mit jest psem, któremu mogą zaufać, z którym mogą się pobawić. Pies nie ocenia, akceptuje niepełnosprawność.
Jakie efekty dostrzegamy w bibliotece? Dzieci chętniej przychodzą do biblioteki i wypożyczają książki, rozmawiają o nich, angażują się w inne zajęcia biblioteczne, bo wiedzą, że spotkają się z Mitem.

Dagmara Błońska