Wrzesień

Uroczyste Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2019/2020

W dniu 2 września spotkaliśmy się na uroczystej Mszy Św. i spotkaniu szkolnym w celu rozpoczęcia kolejnego roku szkolnego. Wakacje były wspaniałe, ale we wszystkich obudziła się tęsknota za szkolną ławką. Witamy więc w Nowym Roku Szkolnym.

Podziwiamy uroki wrzosowiska

Słoneczny wrześniowy dzień zachęcił nas do pikniku na łonie natury, a najlepszym do tego miejscem były urocze mostowieckie wrzosowiska. Pobudziły nas do zainteresowania się pięknem środowiska naturalnego, a także pozwoliły na wspaniały relaks. Ich niesamowita wielkość i niezwykłość jest miejscem inspiracji wielu artystów malarzy, którzy również są ich częstymi gośćmi.

WYCIECZKA DO MUZEUM WOJSKA POLSKIEGO

80 Rocznica Wybuchu II Wojny Światowej to doskonała okazja, aby oddać hołd walczącym za nasz kraj, dlatego też wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Jednym z miejsc, które odwiedziliśmy był Grób Nieznanego Żołnierza, na którym widnieje napis ,,Tu leży żołnierz polski poległy za Ojczyznę”. Symbolu bohaterstwa najwyższej miary, bo anonimowego poświęcenia życia za Polskę. Przy Grobie Nieznanego Żołnierza płonie wieczny znicz i służbę pełni warta honorowa z Batalionu Reprezentacyjnego Wojska Polskiego, której zmianę mieliśmy zaszczyt oglądać. Na Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego widzieliśmy również pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej. Kolejnym miejscem było Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, które prezentuje zbiory poświęcone historii wojskowości oraz historii Polski. Ogromne wrażenie na naszych uczniach zrobiły znajdujące się tam eksponaty, a zwłaszcza olbrzymie samoloty, czołgi i inne sprzęty wojskowe służące do obrony ojczyzny. Pamiątkowe zdjęcia zrobiliśmy również przed bramą Pałacu Prezydenckiego i pomnikiem Józefa Piłsudskiego.

OTWARTY RAJD PIESZO-ROWEROWY DO NADLEŚNICTWA WYSZKÓW

10 września społeczność naszej szkoły wzięła udział w otwartym rajdzie pieszo-rowerowym zorganizowanym przez Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Wyszkowie. Rajd był imprezą otwartą, promująca turystykę pieszą, nordic walking i jazdę na rowerze. Celem rajdu było m. in.  zwiększenie dostępności rekreacji, poszerzanie oferty w zakresie spędzania czasu wolnego, zwiększenie umiejętności zachowania w środowisku leśnym oraz w ruchu drogowym, pobudzanie do osobistego rozwoju i samodzielności oraz do aktywności społecznej, kształtowanie w społeczeństwie właściwych postaw i zachowań sprzyjających integracji.

IMIENINY SIOSTRY DYREKTOR
         We wtorek 17 września świętowaliśmy imieniny s. Dyrektor. Wspólne świętowanie rozpoczęliśmy uroczystą Mszą Świętą, następnie nastąpiła część artystyczna przygotowana przez uczniów, nauczycieli i terapeutów.
Jako pierwszy wystąpił p.Jacek  z zespołem, który zagrał i zaśpiewał utwór z repertuaru Seweryna Krajewskiego „Niebo z moich stron”. Po koncercie zaprezentowali się uczniowie i nauczyciele w inscenizacji wiersza Jana Brzechwy ,,Kaczka dziwaczka”. Po występach nastąpił czas składania życzeń i wręczania upominków.
Jeszcze raz życzymy Siostrze Dyrektor pokoju serca, jasnych dni, życzliwości od ludzi, uśmiechu jasnego jak słońca.
PRZEGLĄD FORM ARTYSTYCZNYCH
DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
DK HUTNIK WYSZKÓW
     19 września 2019 r wybraliśmy się do zaprzyjaźnionego nam Domu Kultury ,,Hutnik” na V Przegląd Form Artystycznych Osób z Niepełnosprawnościami pod Honorowym Patronatem Starosty Powiatu Wyszkowskiego. Nasi chłopcy zaprezentowali swoje talenty muzyczne, po czym oglądali występy innych uczestników z widowni. Spotkania takie pozwalają naszym chłopcom uwierzyć we własne możliwości i swój rozwój.
Wszyscy artyści zostali nagrodzeni, nie tylko brawami, ale również miłym prezentem za co bardzo organizatorom dziękujemy.
POŻEGNANIE LATA W OSTROŁĘCE
  18 września 2019 r skorzystaliśmy z zaproszenia i wzięliśmy udział w XXII Przeglądzie Twórczości Domu Pomocy Społecznej ,,Pożegnanie lata 2019″. Tematem przewodnim była muzyka lat 70 -tych. Nasi chłopcy zaprezentowali 2 utwory z repertuaru Seweryna Krajewskiego i zostali nagrodzeni gromkimi brawami, a publiczność doskonale bawiła się przy znanych im rytmach 🙂 Spotkania takie są doskonałą okazją do integracji i nowych doświadczeń.
                                 Dziękujemy organizatorom za zaproszenie i do zobaczenia za rok.
SPRZĄTANIE ŚWIATA 2019
         Uczniowie Szkoły Filialnej w Gaju wzięli udział w Wielkim Sprzątaniu Świata, akcji która została przeprowadzona w dniu 20 września w Parku Miejskim w Wyszkowie.
Chłopcy utrwalili sobie zasady dbania o naszą planetę i jak poprawnie segregować śmieci. Nauka połączona z zabawą, tańcem była przyjemna i pożyteczna. Wyposażeni w worki i rękawiczki ruszyliśmy w teren by dołożyć swoją cegiełkę do tak szlachetnej akcji. Dziękujemy Bibliotece Miejskiej za możliwość integracji, udziału w kolejnej akcji oraz przyjemne i pożyteczne spędzenie czasu.
WYCIECZKA DO KINA – OGLĄDAMY TOY STORY
       We wrześniowy poranek wyruszyliśmy do kina obejrzeć dalsze przygody Chudego i jego kompanów z pokoju Endiego. Oj, radości było co niemiara, zarówno dla młodszych, jak i starszych kino-maniaków. Zawsze miło jest móc przenieść się do świata wyobraźni, a swoimi refleksjami podzielić się przy ciepłej i smacznej przekąsce.
WYCIECZKA DO PARKU JURAJSKIEGO W BAŁTOWIE
       Niezwykła wycieczka do Kompleksu Rekreacyjnego w Bałtowie to niezwykłe spotkanie z prehistorycznymi postaciami zamieszkującymi nasze ziemie przed milionami lat. Ogromne postaci dinozaurów wzbudzały sympatię, ale także lęk i respekt wśród uczestników wycieczki. Opowieści pani przewodnik pozwoliły nabyć wiedzę i ciekawostki na temat każdego gatunku prezentowanego w parku. Park to także niezwykłe Oceanarium 3D, w którym to co nieżywe ożywało – niezapomniane przeniesienie się w głębiny prehistorycznych oceanów. Interesującym doświadczeniem było również kino 5D, spotkanie z wiedźmą w bałtowskiej Sabatówce, a także zwiedzanie dolnego i górnego zwierzyńca bałtowskiego. Ale niezwykłe wrażenie zrobiła na nas wystawa „Polska w miniaturze”, której tematykę przybliżył nam przewodnik o szerokiej wiedzy i niezwykle interesującym przekazie.

INTEGRACYJNY PIKNIK PATRIOTYCZNO – ROWEROWY
„SZLAKIEM MIEJSC PAMIĘCI ZWIĄZANYCH Z WYBUCHEM
II WOJNY ŚWIATOWEJ”

27 września wraz z uczniami Szkoły Podstawowej im. Papieża Jana Pawła II w Nowych Budach wzięliśmy udział w integracyjnym biwaku patriotyczno – rowerowym „Szlakiem miejsc pamięci związanych z wybuchem II Wojny Światowej”.  Punktualnie o godzinie 9 ruszyliśmy by uczestniczyć w żywej lekcji historii poległych w czasie wojny. Mieliśmy szczęście do pogody, która tego dnia była wyjątkowo sprzyjająca. W trakcie biwaku odwiedziliśmy miejsca związane z tymi tragicznymi wydarzeniami:

• Pomnik Poległych 5 IV 1994 w obronie radiostacji
  • Pomnik Pamięci Zamordowanych przez Niemców za pomoc Żydom 15 V 1943
  • Pomnik rodziny Pieńkosów pomordowanych 26 XII 1943 przez hitlerowców
  • Miejsce tortur i egzekucji przez gestapo w walce o wolność Ojczyzny
  • Cmentarz w Brańszczyku – miejsce spoczynku żołnierzy wojska polskiego poległych w obronie ojczyzny w 1939
  • Pomnik Pomordowanych 1 września mieszkańców wsi Stare Budy przez hitlerowskie Niemcy oraz zamordowanych podczas okupacji

W każdym z miejsc pamięci delegacja szkoły zapaliła znicze w hołdzie poległym. Podróż w historię przedzieliliśmy wspólnym posiłkiem na przystani w Brańszczyku i ruszyliśmy w drogę powrotną. Trasa liczyła ok 40 kilometrów. Można rzec, że odrobiliśmy tego dnia świetną pracę domową z historii.

KOLOROWE DNI W NASZEJ SZKOLE

Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Umiejętność zabawy kolorami i rozpoznawania ich  jest jednym z elementów wychowania. W konsekwencji wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności. Znajomość kolorów i umiejętność ich rozpoznawania nie jest wrodzona. Dziecko musi się tego nauczyć. Kolorów i ich utrwalania uczymy się poprzez zabawę. Jedną z form utrwalenia barw są zajęcia otwarte realizowane w ranach programu własnego „Kolorowe dni w naszej szkole”. Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata, daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie i wyobraźnię.
30 września odbyło się pierwsze spotkanie, na którym bawiliśmy się kolorem fioletowym, Podczas eksperymentu uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób powstaje ten kolor,  rozpoznawali owoce, warzywa, kwiaty w odcieniu fioletu. Poszukiwali w sali ukrytych różnorodnych fioletowych przedmiotów. W grupach rywalizowali podczas zabaw zręcznościowych polegających na formowaniu kul z kolorowych papierów i rzutami do kosza. Uczniowie wykonali prace plastyczne, które można było podziwiać na szkolnym korytarzu.