WEEKEND SZKOLENIOWY – 1 IV 2017

WEEKEND SZKOLENIOWY – 1 IV 2017

program szkoleń – pobierz

terminy szkoleń – pobierz

Zainteresowanych prosimy o kontakt:

tel. Hanna Mąka   509595086

ZAPRASZAMY !!!

Program szkoleń

 Integracja sensoryczna, jako metoda wspomagająca rozwój dziecka niepełnosprawnego

  1. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zdobywanie umiejętności szkolnych.
  2. Ćwiczenia praktyczne.
  3. Pytania i odpowiedzi.

Terapia ręki

  1. Wprowadzenie teoretyczne
  2. Budowanie planu pracy.
  3. Prezentacja wybranych metod, zabaw i technik( warsztaty).

Logorytmika – warsztaty

  1. Zastosowanie logorytmiki w pracy z dziećmi.
  2. Rodzaje ćwiczeń logorytmicznych.
  3. Zabawy logorytmiczne – warsztaty.

Uczestników obowiązuje strój luźny i obuwie sportowe.

Masaż twarzy metoda Shantala – warsztaty

  1. Przedstawienie krótkiej historii powstania masażu Shantala
  2. Omówienie zalet, wskazań i przeciwwskazań do wykonania masażu
  3. Instruktorski pokaz masażu twarzy metodą Shantala

Uczestnicy szkolenia proszeni są o przybycie na szkolenie bez makijażu i biżuterii.

Gimnastyka korekcyjna w środowisku wodnym

  1. Ćwiczenia grupowe w Sali ćwiczeń
  2. Ćwiczenia grupowe w środowisku wodnym

Basen- dokonanie opłaty za wejście na basen wg cennika, odpowiedni strój, itp.

Zachęcam do czynnego udziału w zajęciach prowadzonych w środowisku wodnym. Jednocześnie informuję, iż istnieje możliwość obserwacji zajęć z trybun. Sala ćwiczeń- obuwie na zmianę, luźny strój sportowy.

Wprowadzanie struktur gramatycznych u dzieci z autyzmem

  1. Zasób leksykalny i gramatyczny;
  2. Etapy programowania języka;
  3. Kolejność wprowadzania pytań.

Dogoterapia w terapii dzieci niepełnosprawnych

  1. Dogoterapia, jako metoda wspomagająca działania rehabilitacyjne oraz terapeutyczne.
  2. Pies motywatorem do podejmowania wszelkiej aktywności, wykonywanych ćwiczeń, przyswajania wiedzy oraz nabywania nowych umiejętności.
  3.  Poznajmy się-zabawy i ćwiczenia praktyczne z psem. Niwelowanie lęku przed zwierzęciem. Rozpoznawanie emocji własnych i zwierząt – warsztaty.

Decoupage dla małych i dużych

  1. Co to jest decoupage?
  2. Wykorzystanie techniki podczas zajęć z dziećmi i nie tylko – co można ozdabiać w tej technice
  3. Ćwiczenia praktyczne

Uczestnicy powinni przynieść ze sobą :

– drewniany przedmiot, który chcą ozdabiać,

– motyw do ozdabiania – papierowa serwetka,

– preparaty: klej do decoupage, lakier do spękań jednoskładnikowy np.

Cracle medium Penart- można kupić w sklepie papierniczym Wyszków ul I AWP

 (1 opakowanie na 2-3 uczestników)

Czas trwania ok 2 -3 godzin – w zależności od tego, co będziemy ozdabiać

i ilości osób, które będą brały udział w warsztatach.

Alternatywne i wspomagające metody komunikacji

  1. Grupa odbiorców AAC.
  2. Rodzaje AAC.
  3. Zastosowanie AAC w terapii osób z autyzmem.

Bezpieczny pies, bezpieczne dziecko – wzajemna komunikacja

  1. Definicje i typy dogoterapii
  2. Pies terapeutyczny, wskazania i przeciwwskazania w terapii z psem
  3. Przykłady ćwiczeń wspomagających rozwój dziecka
  4. Bezpieczne dziecko = bezpieczny pies.

Quling

  1. Quling – wprowadzenie teoretyczne
  2. Pokaz i omówienie gotowych prac
  3. Praca nad własnym projektem

Alfabet palcowy w nauce czytania

  1. Zasady wprowadzania alfabetu palcowego
  2. Wykorzystanie alfabetu palcowego w nauce czytania w kl. I- II – film z roku 2016/17
  3. Ćwiczenia praktyczne.

Metoda Ruchu rozwijającego W. Sherborne w rozwoju społecznym dziecka

  1. Wprowadzenie teoretyczne(prezentacja)
  2. Planowanie zajęć.
  3. Ćwiczenia praktyczne .

Wymagany strój sportowy, ćwiczymy boso.

Papierowa technika czytania- Kamishibai”

  1. Co to takiego jest Kamishibai ?
  2. Jak przeprowadzić seans Kamishibai
  3. Udział w przedstawieniu „Magiczna skrzynko otwórz się”

Jak wykonać ramkę w 3D?

  1. Omówienie techniki 3 D
  2. Malowanie na płótnie elementów zdobniczych.
  3. Własna kompozycja.

Proszę zakupić ramkę.

Święta Wielkanocne w drewnie, papierze i masie solnej

  1. Stroiki Wielkanocne (z witek i na drewnianym krążku).
  2. Masa solna – jaja świąteczne do pomalowania.
  3. Jajka z papieru do ozdoby.
  4. Ozdabianie białej skrzynki na wiosenne kwiaty – wspólne sadzenie kwiatków.

Wychowanie przez czytanie

  1. Czy czytanie jest nam potrzebne?
  2. Wpływ mediów na dzieci.
  3. Pomoc w nauczaniu wartości.

Przygotowanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do wyboru drogi edukacyjno- zawodowej

  1. Potrzeba doradztwa zawodowego dla uczniów ze specjalnymi problemami edukacyjnymi.
  2. Metody i narzędzia wspomagające diagnozę, preferencje i predyspozycje zawodowe.
  3. System zatrudniania wspomaganego.

Terapeutyczna jazda konna dla dzieci i dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie –hipoterapia

  1. Cele terapeutycznej jazdy konnej.
  2. Hipoterapia dziecka z autyzmem.
  3. Ćwiczenia na koniu